communicatie, informatie fotograaf...
Wist u dat...
- de eerste week voorspoedig verlopen is?
- alle kinderen hun plekje weer gevonden lijken te hebben?
- het toch altijd even wennen is?
- wij wel veel blije gezichtjes zien?
- ook de teamleden hun beste b(eentje) voor hebben gezet?
Hoe was uw vakantie...
We zijn al een week op weg, maar toch ligt de vakantie nog vers in het geheugen. Wij hopen dat iedereen ondanks de pandemie toch een goede vakantie heeft gehad. Natuurlijk heeft het team zich ook 5 weken prima vermaakt. De één bleef thuis en de ander was ver (tot zelfs de top van de Kilimanjaro). De teamleden waanden zich allemaal een kunstenaar en hebben mooie foto's gemaakt. Raadt u wie waar was? De vakantie(badeend)kiekjes van de leerkrachten sieren deze nieuwsbrief voor één keertje op:)
Welkomstberichten...
Onze communicatie proberen wij altijd zo zorgvuldig mogelijk te verzorgen. U heeft deze week daarom per bouw een apart welkomstbericht ontvangen. De bouwen zijn OB: groepen 1-2, MB: groepen 3 t/m 5 en BB: 6 t/m 8. Het welkomstbericht bevat algemene school informatie (dus dat overlapt wel wat in de bouwen) en bouwspecifieke informatie. Leest u graag de welkomstberichten door.
Kwartaalberichten...
Vervolgens ontvangt gedurende het jaar Kwartaalberichten. Hierin leest u welke activiteiten op de planning staan voor de aankomende periode (vaak na een vakantie tot een vakantie).
Nieuwsbrieven...
Tweewekelijks ontvangt vanuit de directie een mail met een link naar de nieuwsbrief. Hierin treft u algehele schoolinformatie en leuke nieuwtjes/weetjes.
Nieuwsflits...
De nieuwsflits verschijnt op onregelmatige tijden en hierin vermelden wij vaak een leuke activiteit, die we extra onder uw aandacht willen brengen.
Parro...
De leerkachten communiceren op informelere wijze met u via Parro. Zo bent u altijd op de hoogte wat er in de groep van uw kind(eren) belangrijk is. Via Parro wordt u ook uitgenodigd voor de diverse gesprekken gedurende het schooljaar.
Gesprek met de leerkracht van uw kind...
Op het jaarrooster staan de structurele gesprekken ingepland. Wilt de leerkracht extra spreken dan kunt u via de mail een gesprek aanvragen. De mailadressen vindt u op de website onder deze link:https://www.sintjozefschoolamsterdam.nl/sint-jozefschool/team
Klassenouders...
Ook via de klassenouders van de groep ontvangt u weleens een berichtje (namens de directie, de Ouderraad of de leerkracht). Vaak behelst dat een organisatorisch doel. Bijvoorbeeld het regelen van hulptroepen voor het versieren van de school.
Groepen 5 in de Villa...
In de Villa St Jozef, gesitueerd op het Catharina van Clevepark 10, zitten drie groepen 5. Voor deze kinderen was het maandag een heel nieuwe omgeving. De Villa is een prachtig oud schoolgebouwtje in jaren dertig stijl dat al door 3 scholen benut is voor onderwijs. Voorheen zat de Michiel de Ruyter erin, daarna de Roelof Venena (tijdelijk) en nu de St. Jozef al weer voor het vierde jaar. Het is er rustig; er zijn twee mooie speelpleinen met een heerlijke schommel.
Er is genoeg extra ruimte op de bovenverdieping voor de kinderen om in kleine groepjes te werken èn ook op de begane grond (Villa Randwijck) is altijd wel een plekje te vinden om te werken. De kinderen mogen als de maatregelen het toestaan de 'klassen' rond in het Villa Randwijck café. Altijd leuk om gezellig gesprekje met buurtbewoners aan te gaan.
Villa Randwijck is voor iedereen van 9.30u tot 17.00u open voor een kopje koffie binnen of op het terras (afgescheiden deel met bloembakken van het speelterrein). U bent daar welkom en kunt er ook gewoon werken met de laptop op tafel.
Nieuwe rekenmethode...
We hebben een nieuwe rekenmethode aangeschaft. Wereld in getallen 5 (afgekort WIG 5). Voorheen hadden we WIG 4, maar die was aan vervanging toe. Ons leerteam Rekenen heeft vorig schooljaar besteed aan onderzoek naar een nieuwe methode. Ze hebben er veel bekeken en zo bepaald welke het beste aan zou sluiten bij onze visie, onze kinderen en de doelen.
De belangrijkste reden om te kiezen voor WIG 5 is dat er per week 2 doelen aangeboden worden. Dit in tegenstelling tot de oude methode, waarin per week 5 of meer doelen aangeboden werden. WIG 5 daagt leerlingen uit om een zo hoog mogelijk niveau te halen. Dit is voor alle kinderen beschikbaar. De opbouw is overzichtelijk en duidelijk voor leerlingen en leerkrachten.
Inrichting groepen 8 in een modern jasje...
De inrichting en het meubilair van de groepen 8 is eigentijds en aangepast aan deelgebruik. We werken in deelgebruik van twee lokalen samen met Mirakel. Zodat alle ruimtes in school optimaal benut worden. Onder schooltijd zitten de groepen 8 erin en na schooltijd de kinderen van Mirakel. De twee teams hebben samen het meubilair uitgezocht met een gespecialiseerd bedrijf en ook over het design (welke kleurstelling ed.) is nagedacht.
Er is voor alle kinderen een werkplek, maar er zit wel variatie in de werkplekken. Soms zit je aan een hoge tafel, soms aan een ronde tafel, soms aan de treintafel en soms aan een eigen tafel. Mooi en zeer werkbaar voor de kinderen en leerkrachten. Fijn hoor: dit deelgebruik!
Informatieavonden en klassenouderbijeenkomst...
Volgende week zijn de informatieavonden al. Die verzorgen wij digitaal. Van de leerkrachten ontvangt u een uitnodiging. Ook voor de klassenouders hebben we een digitale bijeenkomst gepland. Zo stemmen we elkaars verwachtingen omtrent de rol van de klassenouders binnen onze school goed met elkaar af. De klassenouders ontvangen van de directie een uitnodiging voor deze teamsbijeenkomst. Staat gepland op dinsdagavond 21 aug om 20.15u.
Even voorstellen...
We hebben een extra gymnastiekmeester aan kunnen nemen en wel speciaal voor de kleuters. Marc-Kevin Tromp is zijn naam en hij stelt zich graag even aan u voor.
Hoi,
Mijn naam is Marc-Kevin Tromp en ik ben 30 jaar jong. Dit jaar heb ik de opleiding Academie voor Lichamelijke Opvoeding afgerond. Gym is altijd mijn favoriete vak geweest en dat is mijn motivatie om in het bewegingsonderwijs te gaan werken.
Mijn wens is om leerlingen betere bewegers te maken, op hun eigen niveau te kunnen deelnemen aan de activiteiten en hun talenten te laten ontdekken tijdens de gymlessen.
Verder houd ik ontzettend veel van sporten en vind het daarom fijn dat iedereen dagelijks voldoende blijft bewegen. Ik verheug mij om samen met het team een nieuw schooljaar in te gaan om uitdagende gymlessen te geven.
Marc-Kevin
Informatie OR fotograaf...
De ouderraad regelt dat de fotograaf mooie foto's van alle kinderen maakt. Ook broertjes en zusjes gaan op de foto. Leest u voor het schema en de handige tips even deze brief goed door. Van broertjes en zusjes die (nog) niet op school zitten, kan ook een gezamenlijke foto gemaakt worden, maar daarvoor moet u zich wel eerst aanmelden via de mail naar de ouderraad. Leest u hoe dit in z'n werk gaat in de brief. Met dank aan de ouders van de Ouderraad!
Huishoudelijke fietsmededeling...
Graag de kinderen geen fietsen laten plaatsen tegen het gebouw van Moadon. Dit vindt men niet prettig en het pad en de zijdeur van het gebouw wordt gebruikt door de leveranciers. Thx.
Twee belangrijke vragen n.a.v. deze nieuwsbrief...
Op welke kunstenaar is het fotograferen van een badeendje in de omgeving geïnspireerd?
Welke leerkracht heeft de top van de Kilimanjaro beklommen?
Laat uw kind(eren) maar raden welk eendje van hun juf/meester is...
Belangrijke data...
- ma 23 aug t/m do 30 sept Gouden Weken...
- ma 30 aug gr 8 infoavond 19.00u in Teams...
- di 31 aug gr 5 t/m 7 infoavond 19.00u in Teams...
- di 31 aug klassenouders 20.15u in Teams...
- do 2 sept gr 1 t/m 4 infoavond 19.00u in Teams...
- ma 6 t/m woe 8 sept fotograaf...
- ma 6 t/m vr 17 sept Engels project...
- ma 13 t/m vr 17 sept Shakespeare in the house...
- ma 20 sept Studiedag 1; kd zijn vrij...
- di 21 tm vr 24 sept gr 8 op kamp...
- do 30 sept gr 1 t/m 7 schoolreisje...
- ma 4 okt school tot 12.30u i.v.m. gesprekken...
- di 5 okt school tot 12.30u i.v.m. gesprekken...
- ma 4 t/m vr 8 okt gesprekken met ouders/kinderen...
- woe 6 okt start Kinderboekenweek...
- do 14 okt Boekenmarkt...
- vr 15 okt Boekenmarkt...
Vreemde eend in de bijt...
met vriendelijke groet,
Harro Rooijendijk en Reina Atteveld
schoolleiding