kleine terugkoppeling onderzoek...
Wist u dat...
- wij redelijk tevreden zijn met de resultaten van het tevredenheidsonderzoek onder ouders?
- u helder heeft aangegeven waar -wat u betreft- ontwikkelpunten liggen?
- wij de resultaten en ontwikkelpunten intern gaan bespreken en uitrollen?
- de OMR meedenkt waar de accenten kunnen komen?
- ons behaalde eindcijfer een 8,1 is?
- u de eindconclusie alvast hieronder treft?
U leest hier enkel de hoogste en laagste scores van het bepaalde beleidsgebied. Ertussen zit nog een aantal onderdelen dat ook meegenomen wordt in onze analyse. Fijn om te constateren dat van de 12 beleidsgebieden de 8 laagst gescoorde ook boven de norm zijn. De andere 4 zitten onder onze norm.
2,47 | De school vraagt mij regelmatig wat ik verwacht van de school
3,48 | Op school wordt voldoende aandacht besteed aan actuele thema's
2,80 | Op school wordt voldoende aandacht besteed aan buitenschoolse activiteiten
3,70 | De school begint goed op tijd
3,03 | De school besteedt aandacht aan leerlingen die meer willen of kunnen
Pedagogisch Handelen
3,56 | Mijn zoon/dochter gaat met plezier naar school
3,14 | De leraar besteedt voldoende aandacht aan pesten, ruzies en misverstanden
3,18 | De leraar daagt mijn zoon/dochter voldoende uit
3,61 | Het taalgebruik van de leraar is correct
3,30 | De leraar houdt goed rekening met wat mijn zoon/dochter wel of niet kan
Actieve en zelfstandige rol van de leerlingen
3,27 | De leraar betrekt mijn zoon/dochter bij het bespreken van zijn/haar ontwikkeling
Schoolklimaat
3,57 | De sfeer op school is goed
3,11 | Ik ben tevreden over de gespreksmomenten
3,42 | Mijn zoon/dochter wordt goed begeleid door de leraar
2,86 | De school begeleidt ouders goed bij de keuze voor het vervolgonderwijs
Opbrengsten
3,18 | De school geeft inzicht in de eindresultaten van de school (in de schoolgids)
3,58 | Mijn zoon/dochter voelt zich veilig in de klas
3,09 | De school treedt goed op als er problemen zijn tussen kinderen
Incidenten
2,85 | Op school wordt aandacht besteed aan digitaal pesten (Internet, Facebook, WhatsApp etc.)
Filosoferen...
Naar aanleiding van de leskistles over het Humanisme hebben leerlingen van de St Jozefschool op 17 en 18 mei een lesje in filosoferen gedaan. Filosofie komt van het Oudgriekse woord ‘Philosophia’ waarin ‘Philo’ houden van en ‘Sophia’ wijsheid betekent. In een interactieve les dachten leerlingen bijvoorbeeld na over de betekenis van mooi t.o.v. lelijk. We maken vaak een zo mooi mogelijke tekening, maar kun je ook een lelijke tekening maken? Hoe doe je dat? En wanneer is iets eigenlijk lelijk of mooi? Kan een lelijke tekening ook gelukt zijn? Gewapend met fantasie, eigen ervaring en doorvraagkaarten gingen we op zoek naar antwoorden die voor zoveel mogelijk leerlingen kloppen i.p.v. het enige juiste antwoord.
Anouks Lentefeest...
De groepen 4 hebben als vanouds weer eens een uitje gehad naar het Amsterdamse Bos. Wat heerlijk om in de zompige natuur te mogen banjeren en veel te leren. De laarzen bleken meer dan nodig. De kinderen mochten diertjes zoeken, met een vergrootglas bestuderen, met een verrekijker op zoek naar bijzondere vogels, thee maken van verse munt en citroenblaadjes, naar dierengeluiden luisteren en nog andere opdrachen uitvoeren! Een heel leerzaam en geslaagd uitje. En zo fijn om de ouders ook weer eens in de begeleiding te zien. Dank jullie wel!
Nationale Buitenspeeldag...
Woensdag 9 juni is het Nationale Buitenspeeldag. Dynamo Amsterdam organiseert een leuke sport en spel middag in Speeltuin Goudestein van 13.30-16.30 uur! Kom lekker hockeyen, kickboksen, funbiken, zand sculpturen maken en lekker springen op het springkussen! Iedereen is welkom, inschrijven is niet nodig en deze middag is geheel gratis!
Acteerles voor kinderen...
In Villa Randwijck worden door Wes Mutsaars (acteur) acteerlessen voor kinderen aangeboden. Dat is misschien interessant. Kijkt u maar even hier.
- woe 9 jun kleuterfeestje...
- ma 28 jun musical gr 8b...
- di 29 juni musical gr 8a...
- do 1 jul rapport mee...
- vr 2 jul klein eindfeestje voor de kinderen...
- vr 9 jul laatste schoolochtend...
Met groet,
Harro Rooijendijk en Reina Atteveld
schoolleiding