• Nieuwsbrief

kleine terugkoppeling onderzoek... 
nieuwsbrief

 

vraagteken NieuwsbriefWist u dat...

  • wij redelijk tevreden zijn met de resultaten van het tevredenheidsonderzoek onder ouders?
  • u helder heeft aangegeven waar -wat u betreft- ontwikkelpunten liggen?
  • wij de resultaten en ontwikkelpunten intern gaan bespreken en uitrollen?
  • de OMR meedenkt waar de accenten kunnen komen?
  • ons behaalde eindcijfer een 8,1 is?
  • u de eindconclusie alvast hieronder treft?
De hoogste en laagste scores...
U leest hier enkel de hoogste en laagste scores van het bepaalde beleidsgebied. Ertussen zit nog een aantal onderdelen dat ook meegenomen wordt in onze analyse. Fijn om te constateren dat van de 12 beleidsgebieden de 8 laagst gescoorde ook boven de norm zijn. De andere 4 zitten onder onze norm. 
 
Hoe de scores te lezen
onder 3,00: matig, behoeft zeker aandacht
boven 3,00 en verder: voldoende tot uitstekend
 
Kwaliteitszorg
3,64 | De school staat goed bekend 
2,47 | De school vraagt mij regelmatig wat ik verwacht van de school 
 
Leerstofaanbod
3,48 | Op school wordt voldoende aandacht besteed aan actuele thema's 
2,80 | Op school wordt voldoende aandacht besteed aan buitenschoolse activiteiten
 
Leertijd
3,70 | De school begint goed op tijd 
3,03 | De school besteedt aandacht aan leerlingen die meer willen of kunnen

Pedagogisch Handelen
3,56 | Mijn zoon/dochter gaat met plezier naar school 
3,14 | De leraar besteedt voldoende aandacht aan pesten, ruzies en misverstanden

Didactisch Handelen
3,51 | De leraar heeft voldoende didactische kennis 
3,18 | De leraar daagt mijn zoon/dochter voldoende uit 
 
Afstemming
3,61 | Het taalgebruik van de leraar is correct 
3,30 | De leraar houdt goed rekening met wat mijn zoon/dochter wel of niet kan

Actieve en zelfstandige rol van de leerlingen
3,46 | De leraar laat de kinderen voldoende samenwerken
3,27 | De leraar betrekt mijn zoon/dochter bij het bespreken van zijn/haar ontwikkeling

Schoolklimaat
3,57 | De sfeer op school is goed 
3,11 | Ik ben tevreden over de gespreksmomenten 
 
Zorg en begeleiding
3,42 | Mijn zoon/dochter wordt goed begeleid door de leraar 
2,86 | De school begeleidt ouders goed bij de keuze voor het vervolgonderwijs

Opbrengsten
3,29 | De voortgang en resultaten worden adequaat besproken tijdens de rapportbesprekingen
3,18 | De school geeft inzicht in de eindresultaten van de school (in de schoolgids) 
 
Sociale veiligheid
3,58 | Mijn zoon/dochter voelt zich veilig in de klas 
3,09 | De school treedt goed op als er problemen zijn tussen kinderen

Incidenten
3,29 | Op school wordt adequaat omgegaan met discriminatie
2,85 | Op school wordt aandacht besteed aan digitaal pesten (Internet, Facebook, WhatsApp etc.) 
 
U leest het: er zijn 'accenten te leggen' en er zijn veel onderdelen goed 'op de rit'!

 

Filosoferen...
Naar aanleiding van de leskistles over het Humanisme hebben leerlingen van de St Jozefschool op 17 en 18 mei een lesje in filosoferen gedaan. Filosofie komt van het Oudgriekse woord ‘Philosophia’ waarin ‘Philo’ houden van en ‘Sophia’ wijsheid betekent. In een interactieve les dachten leerlingen bijvoorbeeld na over de betekenis van mooi t.o.v. lelijk. We maken vaak een zo mooi mogelijke tekening, maar kun je ook een lelijke tekening maken? Hoe doe je dat? En wanneer is iets eigenlijk lelijk of mooi? Kan een lelijke tekening ook gelukt zijn? Gewapend met fantasie, eigen ervaring en doorvraagkaarten gingen we op zoek naar antwoorden die voor zoveel mogelijk leerlingen kloppen i.p.v. het enige juiste antwoord. 

Meestal draaien gesprekken om het overbrengen van informatie maar tijdens deze filosofieles ging het nu juist om het denken van het kind zelf. Daarmee gingen we ervan uit dat iedereen gelijkwaardig is en ons eigen denken de bron van wijsheid is. Want hoe je denkt, is wie je bent. Heel mooi hoe kinderen dit al gewoon kunnen.
Hartelijke groet, 
Mariëlle Kappert
Onderwijsbegeleider Identiteit en levensbeschouwing bij Arkade
 

Anouks Lentefeest...
De groepen 4 hebben als vanouds weer eens een uitje gehad naar het Amsterdamse Bos. Wat heerlijk om in de zompige natuur te mogen banjeren en veel te leren. De laarzen bleken meer dan nodig. De kinderen mochten diertjes zoeken, met een vergrootglas bestuderen, met een verrekijker op zoek naar bijzondere vogels, thee maken van verse munt en citroenblaadjes, naar dierengeluiden luisteren en nog andere opdrachen uitvoeren! Een heel leerzaam en geslaagd uitje. En zo fijn om de ouders ook weer eens in de begeleiding te zien. Dank jullie wel!
2021 mei bos 

Nationale Buitenspeeldag...
Woensdag 9 juni is het Nationale Buitenspeeldag. Dynamo Amsterdam organiseert een leuke sport en spel middag in Speeltuin Goudestein van 13.30-16.30 uur! Kom lekker hockeyen, kickboksen, funbiken, zand sculpturen maken en lekker springen op het springkussen! Iedereen is welkom, inschrijven is niet nodig en deze middag is geheel gratis!
2021 mei buitenspeeldag

 Acteerles voor kinderen...
In Villa Randwijck worden door Wes Mutsaars (acteur) acteerlessen voor kinderen aangeboden. Dat is misschien interessant. Kijkt u maar even hier.

agenda

  • woe 9 jun kleuterfeestje...
  • ma 28 jun musical gr 8b...
  • di 29 juni musical gr 8a...
  • do 1 jul rapport mee...
  • vr 2 jul klein eindfeestje voor de kinderen...
  • vr 9 jul laatste schoolochtend...

Met groet,

Harro Rooijendijk en Reina Atteveld
schoolleiding